22/4-09 sitter i skolan!

kl 10:40 sitter i skolan och degar!
fan vad segt, jag sitter i skolan, har psykologi... men jag har tråkigt. vi snackade om mental träning idag och då fick man lite tips:

 tips 1.
att man skulle andas in och räkan till fyra,
göra paus räkna till två och
andas ut och räkna till 8 och
så skulle man upprepa dett

tips 2.
tänka att du vill göra detta i stållet för jag måste göra detta.
detta kan man göra vad de en handlar om.

tips 3.
komma på knep man kan göra när man ska
vara fokuserad, inte bli arg och så vidare. man kan tex.
knyta näven om man blir sur och då
symboliserar det att man inte ska bli sur.


men man måste träna mycket på detta. vi fick även göra en övning där vi skulle sitta tysta och blunda och lyssna på musiken. och sen sa han saker vi skulle tänka på typ som avslappnig. det var läskigt för när vi var klara då hade de gott 22 minuter och vi hade typ blivit hypnotiserade.

men nu ska jag plugga lite och sen dra till idrotten... fan jag somnar snart ju!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0