jullov

första dagen på jullovet kl 14:15
22 december i dag alltså två nätter tills det är jul! det är ju jätte kul med jul eller inte, julen i dag handlar ju bara om att få presenter och sen blir folk deprimerade för att de lagt ut så mycket pengar på julen. julen för mig är inge viktig på det viset men jag vill vara med min familj. ha jag låter säkert jätte deprimerad nu men det är jag inte, jag är glad! jag har en fantastisk familj och en super fantastisk kille. jag har allt jag kan önska mig. det jag tänker mest på är min framtid, på vad jag ska göra efter skolan, och så vidare.

men tillbaka till julen, varför ska vi lägga ut massa pengar på massa onödiga saker och massa mat när vi i stället kan ta det lugnt och bara vara med familjen. på julen tänker jag mycket på min farfar(vila i frid farfar) och på hur mycket jag saknar han. denna jul ska jag inte heller fira med marcus(miss u babe) men jag kommer väl fira jul med han när vi flyttar i hop.  sen det här med julkalendrar ja dem blir bara sämre och sämre, mina bästa julkalendrar är trolltider och och julens hjältar. trolltider handlar ju om små troll och julens hjältar handlar ju om julsaker som kommit bort från sin familj.

jag har städat i dag(sååååå tråkigt) och varit ute med tidningar och tagit det lugnt. snart ska jag börja läsa lite i en bok vet inte vilken bok jag ska läsa bara.


okey jag fattar inte varför jag skriver blogg jag har inget viktigt att skriva eller jo men inte i dag, jag skulle kunna diskutera massa om min skola, om tidnings jobbet och om mina systar eller om kärlek. hmmmm kanske jag ska ha ett tema en dag i veckan och skriva om det temat. så denna vecka är det jul tema och då kommer jag skriva lite om julen och så vidare. själva dagen när jag kommer skriva om temat är olika men skitsamma om det nu. nej snart ska jag äte mat(kyckling) och se gå en promenad.
just nu väntar jag på att marcus ska höra av sig, han är i ludvika i dag:-( saknar han..... men bye bye så länge skriver nog senare.


kl 19:21
allt jag gör blir bara fel, jag vet inte varför men jag misslyckas alltid med allt. jag har gjort marcus sur och nu sitter jag här och mår dåligt. kul jul det här kommer bli jätte kul.

kl: 21:21
letade nyss efter kläder jag tänkte ha på mig och insåg att jag har massa kläder som inte passar, jag mä´åste börja gå ner i vikt nu...... men det är inte världens lättaste men ska försöka i alla fall(hoppas jag klara det) jag får väl börja med att dra ner på sötsaker och börja träna mer. ha undrar hur mycket jag har gått ner till sommarn? det ska bli spännade att se. från och med nu ska jag försöka skärpa mig med min hälsa.

undrar om man ska sova snart kanske, inte för att jag är trött men tänkte gå upp tidigt i morgon och gå en promenad, men jag vet inte om jag har lust att sova. fan vad jag längtar till thailand det ska bli så skönt att komma bort från sverige ett tag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0